Friday, May 22, 2009

Kuidas koguda Delfis 9000 klikki päevas /vuntsid Saaremaa moodi

Selline banner kogus Delfis 9000 klikki. Muidugi kogus, keda siis vuntsid ei huvitaks?!
 
Kogu vuntside kampaania teles, veebis ja ilmselt veel mujal (kas keegi on märganud, mida nad teevad poodides?) on väga meeltlahutav. Aga ka väga hea case-study. Kas reklaami võib teha nii, et reklaamija on ennast meelega taandanud "sponsoriks"? Kas nii saadud lisatähelepanu reklaamile jõuab pärast ringiga tagasi ka brandini? Kas tarbijad on engaged vuntse kasvatama või Saaremaad nautima?
 
Palju küsimusi ja mina neile küll vastata ei oska. Arvan, et asi on piisavalt huvitav, et mingil hetkel seda Snapshotsiga uurida.
 
 

Monday, May 18, 2009

Mis maksab leivapäts?

Populaarne on üritada välja selgitada, millisesse aastasse oleme tagasi kukkunud oma majandusega.
 
Trükimeedias oleme Postimehe näitel peaaegu 2006ndas aastas. Selle väikse vahega, et kes ei taipa küsida, maksab topelt ehk 2008'nda hindu.
 
Graafik on siis koostatud OMD keskmiste ostude põhjal ja hõlmab erinevaid lehekülgi vabapaigutusest esikaanteni. Seega kõigub võrdlusbaas vastavalt sellele, kas oleme otsustanud olla kokkuhoidlikud ja osta vabapaigutust (viitab sellele, et ka see pind on olnud piisavalt silmatorkav) või oleme maksnud lisatasusid paigutuste eest (ehk et reklaami on olnud nii palju, et see silma paistmiseks vajalik).
 
Leivapäts maksab seega praegu 28 000 kr ja see hind on ilmselt ka küllaltki mõistlik, mistõttu võiks siinkohal oodata mõningast stabiilsust.