Friday, July 30, 2010

Film, milles osalevad sinu Facebooki sõbrad

http://www2.lost-in-val-sinestra.com/

Juba mõni aeg tagasi kuulsime reklaamidest, mis kasutavad sinu kõvakettal olevaid pilte. Siin üks Facebooki abil tehtud hea näide. Isegi kui mehanism on teada on enda tuttavate nimede ja piltide nägemine ikka kuidagi üllatav.

Tuesday, July 20, 2010

Mõelge kastist väljas

Ehk siis mõelge ringis. Esimene ümargune youtube video:
 
See uudis aitab meid analoogsete lahenduste maaletoomisele lähemale, plaanime Google'ga lähemat koostööd :)

Tuesday, July 6, 2010

Kuidas teha otseposti, mis pääseb prügikastist

ehk kuidas kujundada reklaam ajalehe maketile nii, et ajaleht seda ära ei keelaks?
 
Vastus on otsepost. Postimehest sai Hondamees ja tähelepanu on ilmselt kätte saadud. Ei olnud tarvis läikivat paberit ega peadmurdvat kokkuvoltimist või stantsimist. Mida ilmselgelt oli tarvis, oli Postimehe luba. Usutavast see leht ka Postimehega koostöös ilmus. Juba maketi kasutamine on nii postimehelik, et vaevalt see lihtsalt mahaviksimisena saavutatud on.
 
Hea töö, Honda!

Monday, July 5, 2010

Otsing vs soovitus e Google vs Facebook

Kui inimesed lähevad poodi, ostavad nad kaupu peamiselt harjumusest.
Kui harjumust pole tekkinud, ostetakse sageli lihtsalt kõige tuntumat (hea kuvandiga) toodet.
Kui kuvandist ei piisa ja tahetakse teada rohkem, siis minnakse internetti ja otsitakse toote kohta lisainfot.
 
Aga kuidas müüa inimesele toodet kui ta ei lähe poodi ega otsi toote kohta mingit infot?
 
No siis tuleb reklaami teha.
Või saavutada olukord, kus keegi seda asja soovitab.
 
Soovitus ongi uus potentsiaalne megahitt ja mõned kahtlustavad, et Facebook omab seda:
 
(Meie tänane kogemus ütleb, et inimeste endi deklareeritud huvidel on üks suur miinus: inimesed ei deklareeri neid. Praegu ei ole Eestis enamasti mõtet Facebooki soovitustega küll tegeleda, sest see piirab sihtrühma suurust kümnetes, sadades kordades. Lisaks ei pruugi deklareeritud huvi tähendada suuremat ostusoovi või uudishimu - deklareeritakse "lahedaid" huvialasid, millel ei näi käitumisega erilist seost olevat).

Kuidas iAd välja näeb

Kirjutasime Maci uuest reklaamiformaadist, iAd'st. Siin ka üks esimesi näiteid ja kirjeldusi kuidas asi päriselt välja näeb:
 
 
Ilmselt võib välja tuua kaks põhjust, miks seda asja praegu tähele pannakse:
 
- uus on huvitav (nii reklaam kui auto antud juhul)
 
- kui teostusele on kõvasti panustatud, siis sellest on alati abi

Thursday, July 1, 2010

Delfi textads

Delfilt veel progressiivset laadi uudiseid: märksõnapõhised tekstireklaamid artiklites.
 
Süsteem toimib nii, et kui artiklis esineb mõni sõna, kuvatakse artikli sees olevas väikeses kollases ruudukeses kuni 50 tähemärgiga link. Hind: 8kr klikk.
 
Näidis on pildil ja tutvuda saab siin:
 
50 tähemärki on küll üsna piiratud maht aga reklaamid on silmatorkaval kohal.
 
Negatiivse poole peale läheb tehniline lahendus reklaamide üles seadmisel (see puudub) ja muidugi krõbe hind. Samas paljude Delfi display reklaamide klikihind kujuneb veelgi kallimaks.
 
Ka reklaamide asjasse puutuvus ei saa olema Google otsingureklaamiga võrreldav. Artiklis sisalduv sõna ei ole samaväärne kasutaja sisestatava otsinguga. Rääkimata sellest, et kontekst võib olla ka negatiivne.
 
 
Siiski on tegu huvitava uudisega. Oleme tekstireklaame kasutanud ka tavabannerite kohtadel ja kokkuvõttes on tagasiside olnud parem kui piltidel: klikkajad on need inimesed, kellel teenuse vastu huvi on ja cost-per-action on madalam (isegi kui CTR on madalaks jäänud).

SonyEricsson - hea reklaamipinna leid Delfis

Delfis silma paistmine on muutunud ülikeeruliseks. SonyEricsson on leidnud hea ja sisuliselt seotud reklaamikoha ja lahenduse - hea töö!
 
Küll võib muidugi viriseda Delfi mobiilse saidi üle, m.delfi on lakoonilisuse musternäidis; piltidega sait ei arvesta ekraani mõõtudega, kaalust rääkimata. Seega on ebatõenäoline, et liiga paljud oma Xperialt Delfisse kommentaare kirjutama hakkavad.

Reklaamid mobiilis ja Apple reklaamid

Kõik mida Apple teeb on väga edev ja äratab tähelepanu. Nii ka nende retk reklaamimaailma, iAds.
 
AdAge kirjutab kes reklaamijatest edevate klubiga liitunud on ja mida nad seal kavatsevad
 
Meile jäi silma see koht artiklist, mis ütles, et iAds'i reklaamihind on krõbe, suisa kõrgeim maailmas. Nimelt CPM 10 USD (ca 130 EEK). Sellele lisandub 2 USD kliki kohta (huvitav hinnastamismudel!).
 
Tele2 müüb Eestis bannerreklaami mobiilis CPM hinnaga 200 EEK (http://intra.tele2.ee/reklaam/index.php?id=2). Tõsi, kliki hinda ei lisandu. Siiski päris mõtlemapanev, kas pole?