Thursday, December 23, 2010

Jõulud: Mekaia kogub jõulukaardid edetabelisse

Et mitte jätta jõule täiesti tähelepanuta, postitame siia Mekaia jõulukaardikogu lingi. Ilmselt juba eelmisest aastast tuttav aga ikkagi tore ettevõtmine:

Wednesday, December 22, 2010

Delfi müüb reklaami ka Ekspressi ja Maalehte. Aga kuidas?

Bestmarketing kirjutab, et Delfi hakkab müüma ka Ekspressi ja Maalehe veebikeskkondadesse.
 
Tore uudis. Kahjuks ei kajasta uudis poole sõnagagi seda KUIDAS nad seda teha kavatsevad. Kui Ekpsress ja Maaleht lisanduvad uute rubriikidena Delfi nimekirja ja tekib umbes 1-2 pinda mida saab osta läbivalt (nagu vana hea eesti komme on), pole see õieti mingi uudis.
 
Kui aga saab osta CPM baasil sageduspiiranguga katvuse põhist reklaami kogu võrgustikus ja samal ajal valida igal pool sobivad banneriformaadid - siis oleks see juba päris kõva sõna. Ootame põnevusega.

Thursday, December 16, 2010

Web 2.0 edulugu

Huvitav palakene McKinsey web 2.0 uuringust. Mis on juhtunud web 2.0'ga võrreldes paari aasta taguse ajaga? Marketing managerid kasutavad nüüd web kaks-punkt-nulli rohkem kui IT mehed:
 

Tuesday, December 14, 2010

Click-to-play video Delfi leaderboardil

Kui seni on Postimehes saanud igal pool videot näidata, siis nüüd jõudis ka Delfi selle võimaluse laiendamiseni. Ennustame video jätkuvat võidukäiku 2011.

Monday, December 13, 2010

Kommenteerimine lubatud, kõigile! Tasuta!

Oleme korduvalt imestanud, miks keegi meie blogisse kunagi ühtegi kommentaari lisanud pole. Tänu ühele eesti internetituru gurule (tänud!) sai meile lõpuks põhjus selgeks. Kommenteerimine oli seni lihtsalt keelatud. Ise tehtud - hästi tehtud!
 
Nüüdsest on kommentaarid täiesti teretulnud.
 

Uus reklaamivõrgustik veebis: Webplanet

Smartad ja teised - hoidke alt. Schibsted toob turule Webplaneti.
 
Hetkel on veebilehel ainult kenad lubadused: Geotargeting, re-targeting, behavioral targeting. Lisaks võivad huvilised tööle kandideerida.
 
Konkurents on igal juhul positiivne, seega ootame huviga mis edasi.
 
 

Thursday, December 9, 2010

Euro tõstab hinda

Mitte et neid reklaame vähe oleks aga see tundub eriti nahhaalne. 
 
Selge on, et paljud hinnatõusu kardavad (ja küll ta ka tuleb. Hindu saavad siiski tõsta ainult kaupmehed ..). Huvitavam on, kas meile saabub "eurotalv" ehk täielik mitte-ostmine jaanuaris-veebruaris. Või siis hoopis "hinnasula" kuna kõik on äkitselt nii "odav". Arvatavasti on olemas mõlema skeemi järgi käituvad segmendid aga keda on kui palju?
 

Wednesday, December 8, 2010

Kui palju lugejaid on vaja, et anda välja ajakirja? (RIP Marie Claire, Meie Pere)

Jätkame RIP teadete sektsiooniga. Marie Claire ja Meie Pere lõpetavad.
  
Need kaks on küll väga erinevad ja kuuluvad erinevatele kirjastustele aga põhjus on sama: üldine majanduslik madalseis. Ühine on ka lugejanumber: TNS Emori järgi vastavalt 18 000 ja 17 000 lugejat. Meie Pere suutis ajakirjade turul vastu pidada neli aastat, Marie Claire kolm.

Kindlasti on see hea uudis Meie Pere peamisele, 3x loetavamale, konkurendile Pere ja Kodu'le. Pere ja Kodu on osade lastega sihtrühmade hulgas loetavam kui Postimees ja usutavast tõuseb nende loetavus veelgi.

Huvitav on ka, et 7000 lugejaga (Emor II kvartal) ajakiri Mood tähistas seevastu oma esimest sünnipäeva. Reklaamiraha näib neil ka  olevat, detsembrikuu numbris oli kokku 25 täislehte reklaami  (neli-viis korda loetavama Anne&Stiili detsembrikuu numbris oli reklaame 31, hind on viimasel ainult 2x kallim). Mida järeldada? Kontaktid ja soojad suhted reklaamiandjatega loevad? Või on tegu osava positsioneerimisega kõige klantsimaks ajakirjaks? 

Soome televisioon on tagasi - TV3 palkab programmijuhi Nelonenist

Arvestades, et TV3 osakaal televaatamisest on läbi ajaloo madalaim, siis pingutada tuleb. Me küll Mikkot ei tunne aga soovime talle raskel positsioonil jõudu!  
 
TV3 PROGRAMMIJUHIKS SAAB MIKKO SILVENNOINEN

Jaanuari keskpaigast tööd alustaval Silvennoinenil on 35 eluaasta kohta ette näidata muljetavaldav telekogemuste pagas. Saatejuhi ja VJ-na alustanud mees on õppinud USA-s California Riiklikus Ülikoolis kommunikatsiooni ja televisiooni ning on viimastel aastatel tegutsenud Soome suuruselt teise kommertskanali Nelonen programmijuhina.

Esimesi programmijuhi töö vilju loodab Silvennoinen näha tuleva aasta lõpus. „Ma ei kiirusta, vaid võtan aega kohtumisteks Eesti parimate produtsentide, režissööride, stsenaristide ja teletegijatega; just nemad panevad telemaagia toimima ning minu ülesandeks on luua selleks parimad võimalused."

Tuesday, December 7, 2010

iPad telekapuldiks ja sotsiaalvõrk telekakavaks?

Kõlab võib-olla pisut friigilikult. Aga
 
- Facebooki sõnumid räägivad väga sageli telesaadetest
- kõige otstarbekam koht iPad'le on diivanil
 
Mistõttu 1+1 kokku liita ei tundugi nii veider. Jaapanis asi juba töötab:

Ryanair lansseering - reklaamimehed värisege

Vot selliste reklaamidega saadakse globaalseks tegijaks. Milline eesti agentuur soovitas viimati oma kliendile mustvalget reklaami?

Nali naljaks aga väga keeruline on siin otsustada kas Ryanairi reklaam on üdini praktiline ja odav või on ta lansseeringuks ikka pisut väike ja märkamatu.