Friday, April 9, 2010

Rimi vs Rimi ehk sotsiaalmeedia hammustab vastu

Hetkeseis:
 
 
Rimi oli üks esimesi, kes hoolega fänne koguma asus, seda on tehtud juba pikalt. Vastased on seevastu koondunud kahe päevaga. Ilmselt on esmaspäevaks vastased juhtima asunud.
 
Näide on huvitav, sest see on ilmselt üks esimesi suuremaid kodumaiseid "hate-page". Nurinat on kuuldud ka varem (näiteks Swedbanki Amex) aga käesoleva sarnaseid koondumisi pole märganud. Aga nüüd kus ots lahti on tehtud, siis ennustan, et Rimi boikott ei jää kindlasti viimaseks. Metrix.station.ee võib varsti uue "edetabeli" avada. Rimi puhul on osaliselt asi ka selles, et nad on Facebookis ise agaralt toimetanud ja ideed ei tulnud kaugelt otsida.
 
Igal juhul soovitan seda näidisjuhtumit jälgida ja sellest õppida. Sealhulgas muidugi ka Rimil endal, kes saab nüüd ilmselt rohkem infot enda tarbijate ja mitte-tarbijate kohta kui nad oskasid ette kujutada. Näib, et nad saavad sellest ka ise aru, on kohal ja suhtlevad. Täna on raske näha, kas Rimi pigem võidab või kaotab sellest ja kas nende fännibaas osutub nende toeks või vastaseks. Eesti sotsiaalmeediaturundus (lahe sõna!) võidab kindlasti.
 
Ja ehk demonstreerib see turundajatele ka laiemalt seda, et konverentsidel räägitav "võim on tarbijate kätte üle läinud" ei olegi ainult kohustuslik esitluse osa.

No comments: