Saturday, October 9, 2010

Reklaamid on nii kehvad, et nad tuleb blokeerida?

Daniel Vaarik algatas oma blogis teema veebireklaamide blokeerimisest http://memokraat.ee/2010/09/reklaamide-blokeerimise-poolt-ja-vastu/. Et kas on eetiline ajakirjanike suhtes, kes reklaamidelt teenivad. Minul hakkas piinlik. Lõpuks on ju meie kui reklaamitööstuse süü, et keegi üldse tuleb mõttele reklaam täiesti kasutuks tembeldada ja ära keelata. Ja seetõttu jäävad ajakirjanikud nälga.

Kannatajad ei ole ainult ajakirjanikud. Paljude tootjate tooted jäävad ostmata. Ja inimesed jäävad ilma toodetest, mida neil tarvis on.

Reklaam on sisuliselt informatsioon toodete kohta. Septembris algas külmetushaiguste hooaeg ja info külmetusravimite kohta oli paljudele vajalik. Kahjuks oleme tähelepanu võitmist soovides jõudnud sinnani, et köharohu reklaam näeb välja selline:

(see parempoolne ..)

Toodud näide on ekstreemne aga kahjuks mitte ebatavaline. Toodetest ja sellest, miks inimesed neid ostma peaksid räägib selgelt liiga väike osa reklaamidest. Ülejäänud on kas meelelahutus või meeleheitlik soov tähelepanu saada (ok, hinnainfo andmine on ka väga levinud). Ahelreaktsioonina peab iga järgmine reklaam olema järjest rohkem meelelahutuslik. Toote omadused ununevad pika peale sootuks.

Ehk siis üleskutse kõigile kes loevad. Toetame ajakirjanikke, ettevõtjaid ja tarbijaid. Teeme rohkem reklaame, mis räägivad midagi ka tootest!

No comments: